zaterdag 25 september 2010

Ik zoek: Financiering

In Oktober 2008 ben ik als zelfstandige in bijberoep begonnen wat al onmiddellijk problemen gaf gezien de beurs ineen zakte een week later.Ik verloor mijn job in loondienst wegens "geen werk meer" en het bedrijfje dat ik ging overnemen van iemand die op pensioen ging verdween ook in het niets want de opdrachtgever had ook geen werk meer.M.a.w werd ik automatisch zelfstandige in hoofdberoep en kon ik ook niet genieten van enige werkloosheidsuitkering.Zes maand later dan maar een  BVBA opgestart in een compleet andere richting samen met een medevennoot en tevens mijn vriendin. Dit op 100 kilometer van mijn vorige woonplaats.Aanvankelijk ging dit heel goed en was het een schot in de roos.Doch echter liet de crisis zich in die sector ook al snel voelen.De klanten komen nog maar het koopgedrag veranderde sterk.Enkel het hoognodige maar de extraatjes kunnen er niet meer van af.Bovendien zijn er zich nog 3 collega/concurrenten zich in de buurt komen vestigen wat het nog moeilijker maakt.Dan maar proberen de draad terug oppikken bij mijn vroegere job, wat na lang zoeken ook gelukt is, en mijn medevennoot de winkel alleen verder doen tijdens mijn werkuren.Ondertussen doe ik 3 jobs wat de financiële situatie van investeringen e.d. terug de goede richting uitstuurt.Nu echter blijkt onze welbekende energieleverancier anderhalf jaar geleden redelijk de mist in gegaan te zijn tijdens de raming van het energieverbruik.Een afbetalingsplan werd geannuleerd 3 dagen na het betalen van de maandelijkse factuur.Het afbetalingsplan werd correct gevolgd (te vroeg zelfs) maar de maandelijkse factuur, die nu 5 x hoger is dan voordien, was 1 keer enkele dagen te laat. Dit doordat ik een keuze had moeten maken een paar dagen ervoor om ofwel de rekening een paar dagen uit te stellen en brandstof te bestellen voor warm water (verplicht in de winkel) of nog 2 weken zonder warm water of verwarming te zitten.Door de verplichte inkapseling van de mazouttank is het namelijk niet te zien hoeveel er nog in is als die lager staat dan 500 liter.Bleek, na het bijvullen van de tank dat er nog 500 liter in was en dat de oorzaak ergens anders moest gezocht worden.Wat was de oorzaak.... jawel, door een stroompanne was de veiligheid van de brander uitgeslagen en zaten we, zoals ik vermoede, niet zonder mazout.Toch echter door dit voorval eist de energieleverancier nu onmiddellijk het volledige bedrag van ¤6000 op, zoniet wordt de stroomvoorziening onverbiddelijk afgesloten wat de doodsteek zou betekenen voor ons bedrijf.Kan iemand ons helpen?Enkel eerlijke en wettelijke voorstellen AUB.Bij banken of andere instellingen kunnen we ook niet terecht omdat we nog geen 3 jaar bezig zijn.
meer info


Geen opmerkingen:

Een reactie posten